هوشمند اسپرت

اخبار اطلاعات دنیای ورزش

هوشمند اسپرت

اخبار اطلاعات دنیای ورزش

انواع ورزش های نشانه روی

انواع ورزش های نشانه روی

 


انواع ورزش های نشانه روی ،ورزش چیست؟ آیا ورزش کردن انجام حرکات خاصی است؟ ورزش به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند.با هوشمند اسپرت همراه باشید.

طبق تعریف فوق برخی از سرگرمی ها ،خود نوعی ورزش هستند . در این تایپیک ورزش ها و بازی و سرگرمی هایی را معرفی میکنیم که نیاز به نشانه گیری خوبی دارند اگر شما هم به هدف گیری علاقه مند هستید حتما این مطلب را بخوانید.

1-تیراندازی با تفنگ :

انواع ورزش های نشانه روی

یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت است که به وسیله سلاح (تفنگ، تپانچه و ساچمه‌زن) انجام می‌شود.این ورزش در رده‌ها و رشته‌های مختلف و در سه وضعیت خوابیده، نشسته و ایستاده برگزار می‌شود. مسابقات سلاح‌های تفنگ و تپانچه در مسافت‌های ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۳۰۰ متر برگزار می‌شود. برای مسافت ۱۰ متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ادامه مطلب ...

انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

 

انواع ورزش های ماجراجویانه ،ورزش‌های ماجراجویانه با ترکیب خطر، سرعت و ارتفاع، از جمله تفریح‌های جذاب هستند که اوج هیجان را پیشکش گردشگرانی از سراسر دنیا می‌کنند.با هوشمند اسپرت همراه باشید.

گردشگران زیادی وسوسه می‌شوند که تمام تعطیلات خود را در سواحل آفتابی دبی، پایتخت گردشگری امارات متحده عربی، به استراحت بپردازند؛ اما باید بدانید که این گوشه از جهان، مملو از فعالیت‌های مهیج، ورزش‌های جدید و باورنکردنی است.می‌توانید در ماسه‌ها، دریا و برف، ماجراجویی‌های جالب و بی‌نظیری را تجربه کنید؛ به‌خصوص که تمام آن‌ها فاصله کوتاهی با یکدیگر دارند. بله، درست شنیدید، برف! در این مقاله  شما را با اسکی، مسابقات فرمول یک، ویک‌بردینگ و... آشنا می‌کنیم.

۱. اسکی روی ماسه و سافاری‌های صحرایی
انواع ورزش های ماجراجویانه

انواع ورزش های ماجراجویانه

صحراهای شنی و وسیع دبی، با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف، درست پشت سازه‌های غول‌پیکر معماری این شهر قرار گرفته‌اند. سوارکاران مشهور اماراتی به‌سمت بیگ هد (Big Head) می‌روند؛ محوطه‌ای که مملو از هزار تپه شنی است و می‌توان به تماشای موتورسواران کوآد (نوعی موتور چهارچرخ با لاستیک‌های بسیار پهن)، رانندگان ماشین‌های آفرود و اسکی‌سواران روی ماسه پرداخت که از لبه‌ها و نوک‌ تپه‌ها به پایین پرت می‌کنند.

شما هم دوست دارید، این تفریح‌ها را امتحان کنید؟ شرکت‌های ارائه‌دهنده ورزش‌های ماجراجویانه، علاقه‌مندان را به بالای تپه‌های شنی نسبتا بلند می‌برند، آن‌ها را با تسمه به تخته اسکی می‌بندند و با سرعت و نیروی زیاد به‌سمت پایین دامنه‌ها هل می‌دهند. بیشتر شرکت‌ها به‌صورت رایگان، گردشگران را با جیپ‌های سافاری یا موتورهای کوآد راهی سفری دلهره‌آور در شن‌ها می‌کنند. نگران صدمه‌خوردن در حین لغزیدن یا چرخش‌ها نباشید؛ اما خود را آماده کوهنوردی تا بالای تل‌های شنی کنید. علاوه بر این، تماشای غروب صحرا را از دست ندهید؛ جایی که رنگ‌های صورتی روشن، نارنجی، زرد و ارغوانی با محو شدن غزال‌ها در افق، با هم ترکیب می‌شوند.

 

ادامه مطلب ...

معرفی ورزش ژیمناستیک

معرفی ورزش ژیمناستیک


معرفی ورزش ژیمناستیک ، نقش و جایگاه ویژه ای در ورزش های استرالیایی دارد. این ورزش می تواند مهارت های پایه و اصلی مربوط به تحرک و انعطاف پذیری، اعتماد به نفس، تسلط را پایه گذاری کند. با هوشمند اسپرت همراه باشید.
همچنین این ورزش می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود. ژیمناستیک بدن شما را روی فرم نگه می دارد و مهارت های اساسی و مهمی نظیر کنترل، انعطاف پذیری و قدرت را برایتان به ارمغان می آورد.

بدان معنا که شما می توانید کار هایی مثل پریدن و جهش کردن را متفاوت تر از افراد عادی انجام دهید.

سن مناسب برای شروع ژیمناستیک

معرفی ورزش ژیمناستیک

سن مناسب شروع ژیمناستیک 5 سال به بالا است و در این دوره تا سن 9 سالگی ژیمناستیک فقط باید جنبه بازی و تفریح برای کودک شما داشته باشد.

کودک شما نباید تمام روزهای هفته به تمرین بالای 2 ساعت بپردازد. این امر موجب خستگی بیش از حد و فشار بر صفحات رشد استخوان میشود هررشته ورزشی غیر از ژیمناستیک از این الگو پیروی میکند و نباید بیش از اندازه و حرفه ای در سنین پایین به آن پرداخته شود.

 

ادامه مطلب ...

معرفی انواع ورزش های رزمی

معرفی انواع ورزش های رزمی

 

 

معرفی انواع ورزش های رزمی ، بیشتر هنرهای رزمی شناخته می شود، مجموعه ای از فنون مبارزه ای و تکنیک های سنتی و باستانی در مقابله تن به تن می باشد. در سبک های رزمی سلامتی بدن و آمادگی جسمانی، رشد و تعالی ذهنی و معنوی کاملا در نظر گرفته شده است.با هوشمند اسپرت همراه باشید.

در این رشته های ورزش رزمی سه گروه (با سلاح) ، ( بدون سلاح) ، ( مجموع هر دو ) همراه با مهارت هایی در ضربات دست و پا به کار گرفته می شود. هنرهای رزمی به علت اینکه از ورزش های پهلوانی و باستانی و مبارزات آیینی کشورهای مختلف منشا گرفته است، ادای احترام و رسیدن به فضایل اخلاقی در هر رشته اهمیت ویژه ای دارد. در ابتدای قرن ۲۱ رشته ای تلفیقی به نام هنرهای رزمی ترکیبی یا ام ام ای MME با ترکیب فنون رشته های مختلف رزمی اهمیت خاصی پیدا کرده است.

درباره ورزش ا-اسپرت

معرفی انواع ورزش های رزمی

اُ اسپرت (O-Sport)
پارسیان سابقه ای طولانی در ورزش های رزمی داشته اند. سال۱۳۶۰ در روستای آرجان از توابع بهبهان جام مفرغی و نیز سینی منقوش به تاریخ ورزش های ایرانیان باستان با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال به دست آمد. رزمجویان پارسی آشنایی کامل به فنون رزمی دفاعی و کاربرد سلاح های سرد داشته اند. سال ۱۳۷۸ برادران منوچهری ورزش اُ اسپرت را که دارای ۱۱ سیستم مسابقه ای است، پایه گذاری کردند و پس از چند سال تلاش این ورزش در سطح ملی و بین المللی شروع به فعالیت کرده و کاملا به نام ورزش اصیل و باستانی ایران ثبت جهانی کردند. تمامی الفاظ برگزیده مربوط به نام های پارسی بوده و اُ اسپرت چالاکی، انعطاف پذیری و توانایی همراه با تمرکز نیاز دارد.

 

ادامه مطلب ...